Realist filmlerin en iyilerinden, belki de mihenk noktası. ladri di biciclette , faşist İtalya'nın sefaletini göstermesi ve realist sinemanın en şâşâlı örneklerinden olması nedeniyle kült film statüsü kabilinden en başlarda yer almaktadır.
ladri di biciclette filminin en verimli örneği, basmakalıp sinema anlayışını tımar edip, yeni bir akımın başlangıcı olmasıdır. Film o zamanlara değin tenezzül edilmemiş bir şeye, realizme kucak açıp, bohçasını da vaziyet nazarıyla doldurarak, bir çocuğun hûlyâ arayışına sirayet eden mutlu olma arzusuna esatir ( efsane ) manzumesiyle değil, gerçekçilikle cevap vermiş, haklı başarısına da popülerlikle değil, vârolanı yansıtarak kavuşmuştur.
Bu filmin bir diğer önemli özelliği, fantazm deryâsında halkını bîçare hâle getiren rejimlerin foyasını açık etmesi ve bisiklet gibi bir çocuğun mutlu olma arayışına denk bir vasıta üzerinden bir ülkenin küçük şeylerle nasıl avuntu sağlayabileceğini ihtiva etmesidir.
not : bu tanımı sevgili arkadaşım Ali Burak'a ithaf ediyorum, ettim gitti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder