3 Mayıs 2012 Perşembe

" Bir Deli Ellerini Arar "

Mehmet Selim Özban kardeşimin, Tûtî dergisindeki güzel şiiri. Böyle yetenekli insanlar umarım arada kaynamaz. Gerçi Galat-ı meşhur olmaktansa, kaynasınlar.  Şiirdeki şimdiki dünya algısı ve birkaç es geçilecek nokta dışındaki ahenk dikkate değer.   Böyle insicamlı şiirlerin ve gayretkâr kişilerin çoğalması dileğiyle;


" İnsan odalara girdi mi paslanır 
  girdabında odaların acı vardır 
beni yalnız bırakma odalarda 
tavan aralarında unutma beni 
düşün : bir deli ellerini arar   
 bizim ellerimiz var dağlardan yüce 
bu ellerimizle bu avuçlarımızla 
bu bitmeyen karanlığımızla 
güneşe çıkalım, biraz ısınalım 
 
eğme yüzünü çiçekler ölüyor 
hatırla : bir düşü büyüttük seninle 
çocuk bir ömrü paylaştık 
sevindiğimiz küçük şeylerdi 
bir bakışı , bir duruşu seviniyorduk ve hiç üşümüyorduk 
bir gülüş yetiyordu güneşimizi ısıtmaya 
sonra dünyamız güzelleşiyordu 
ve küçülüyordu dünyamız 
biz oluyordu 
sonsuz sevmelerimiz ve çekinmelerimiz vardı 
korkularımız - ellerimizde büyüyen - 
ve büyüyordu gözlerimiz yaş oluyordu 
elimizden hiçbir şey gelmiyordu 
korkuyorduk ve kalbimiz hızla atıyordu 
sonsuz girişimlerimiz oluyordu 
ellerimiz her gün büyük bir savaştan çıkıyordu 
ellerimiz dağlar kadar yorgundu 
acıyordu çok ellerimiz 
bir lakırdı söyle şimdi 
kar çok içten yağıyor bugün 
ilişmeyelim ve seyredelim sevgilim 
bakma öyle yüreğim burkuluyor, ellerimi kasvet bürüyor 
daha dün bakışlarını değdin, insanlar gördü 
sokaklar, apartmanlar, duraklar, banklar.. hepsi gördüler 
büyük kentler gördü, ezanlar okunuyordu 
sinemada iranlı bir film oynuyordu, salonlar gördü 
'bir ayrılık' tahran'da geçiyordu, tahran gördü 
bir çocuk oturmuş ağlıyordu, parklar gördü 
çiçekçiler görmedi, çiçekler gördü  
kitaplar gördü, nedense hiç okunmamış, yarım kalmış 
bir dilenci gördü, bir köprüden geçiyorduk öğle sonrasıydı 
sen küçük bir kızdın bakışlarını değdin 
gözler gördü 
senin elbiselerin vardı güzel giy onları gel 
benim ceketim uzun, sakallarım ellerimiz 
sevmelerimiz, çekincelerimiz, korkularımız, gözlerimiz, hepsini al 
ve beni yalnız bırakma odalarda 
tavan aralarında unutma beni 
sev beni yine sevdiğin gibi. "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder